فكت و دانستني روز دنيا فكت و دانستني روز دنيا .

فكت و دانستني روز دنيا

آشنايي با انگشتر اوپال و احاديث مربوط به ان در اسلام

انگشتر مردانه اوپال

انواع انگشتر مردانه اوپال فاخر و بسيار شيك، با انواع ركاب هاي زيبا و با كيفيت و در طرح هاي متنوع


انگشتر

انگشتر جزء لوازم زينتي محسوب مي‌شود و مورد استفاده مردان و زنان قرار مي‌گيرد. آنطور كه از شواهد پيداست، انگشتر تاريخچه‌اي كهن دارد كه حتي در تاريخ اسلام نيز توانسته است خودنمايي كند و به يك جزء مهم تبديل گردد. انگشتر يا حلقۀ دست، نواري اغلب از جنس فلز است و معمولاً به عنوان آلت زينتي به دور انگشتان دست قرار مي‌گيرد.


انگشتر در اسلام

 مؤكّد است مردان و زنان، انگشتر در دست راست كنند.

در بعضي احاديث سفارش شده كه در دست چپ كنند امّا اگر نقش شريفي يا نگين شريفي داشته باشد، بايد در وقت استنجا بيرون آورد.

از سلمان فارسي رضي‌اللّه‌عنه نقل است كه پيامبر به امام علي عليه‌السّلام فرمود: يا علي، انگشتر در دست راست بكن تا از مقرّبان باشي. عرض كرد كه: يا رسول اللّه مقرّبان كدام‌اند؟ فرمود: جبرئيل و ميكائيل. پرسيدند كه چه انگشتري در دست كنم؟ فرمود: عقيق سرخ، به درستي كه آن اقرار كرده است براي خدا به يگانگي و براي من، پيغمبري و براي تو يا علي به آنكه وصيّ مني و براي فرزندان تو به امامت و براي دوستان تو به بهشت و براي شيعيان فرزندان تو به جنّت الفردوس.

از حضرت علي عليه‌السّلام منقول است كه حضرت جبرئيل به پيامبر فرمود: هركه انگشتر در دست راست كند و قصدش سنّت و متابعت تو باشد و ببينم او را كه در قيامت متحيّر مانده است، دستش را بگيرم و به تو و به حضرت علي عليه‌السّلام برسانم.


جنس انگشتر

سنّت است كه انگشتر از نقره باشد و مردان را انگشتر طلا در دست كردن، حرام است.

در صورتي كه بازي رنگ در اوپال طيف وسيعي از رنگ‌ها را شامل شود، ارزش آن بسيار بالا مي‌رود.

در صورتي كه بازي رنگ در اوپال طيف وسيعي از رنگ‌ها را شامل شود، ارزش آن بسيار بالا مي‌رود.

انواع نگين انگشتر اوپال بر حسب طرح الگوهاي رنگي

بازي رنگ ديدني‌ترين جنبه ظاهر يك اوپال است. صرف نظر از رنگ يا تركيب رنگ‌ها، بازي رنگ بايد واضح باشد تا ارزش بالايي را كسب كند. درجه دوم اهميت از نظر قدرت بازي رنگ، محدوده آن است. اگر بازي رنگ اوپال فقط روشن نباشد، بلكه طيف وسيعي از رنگ‌ها را شامل شود، بسيار نادر و ارزشمند است. در بسياري از اوپال‌ها، بازي رنگ فقط شامل يك رنگ اصلي و دو يا چند رنگ فرعي است.


بازي رنگ مطلوب بيشتر توسط خود رنگ‌ها تجزيه مي‌شود. به طور متداول، قرمز برجسته‌ترين رنگ، نارنجي در مرتبه بعد و پس از آن رنگ سبز بهترين رنگ در نظر گرفته مي‌شود. با اين حال، رنگ‌هاي دلخواه مي‌توانند طبق مد يا سليقه شخص متفاوت باشند.


علاوه بر اين، بازي رنگ اوپال مي‌تواند همراه با زاويه ديد يا نوع نور تغيير كند. بهترين اوپال از تمام زوايا بازي رنگ دارد. الگوهاي رنگي چيدمان بازي رنگ اوپال را توصيف مي‌كند. درست مانند شكل‌هايي كه در ابرها مشاهده مي‌كنيد، بازي رنگ اشكال مختلفي دارد. عالي‌ترين الگوها عبارتند از:


الگوي ‌هارليكوين (موزاييكي) واقعي بسيار نادر بوده و مورد توجه است.

الگوي ‌هارليكوين (موزاييكي) واقعي بسيار نادر بوده و مورد توجه است.

Harlequin: شامل بخش‌هاي بزرگي از رنگ كه هر قسمت تقريباً يك اندازه و يك شكل است و طرحي مانند موزاييك را تشكيل مي‌دهد. الگوي ‌هارليكوين واقعي بسيار نادر بوده و مورد توجه است.

Flagstone: بخش‌هاي بزرگ رنگ با لبه‌هاي مستقيم در يك الگوي تصادفي

Ribbon: خطوط آبشار مانند باريك و موازي رنگ

Straw: نوارهاي تصادفي موازي با رنگ‌هاي همپوشاني دار

Chinese Writing: نوارهاي نازك رنگ شبيه حروف چيني

Picture stones: الگوهاي جذاب و منحصر به فرد شبيه يك شي، منظره، حيوان، شخص و غيره

انگشتر اوپال استرلينگ

الگوهاي خوب عبارتند از:


Floral: يك الگوي رنگي تصادفي با پخش خوب

Rolling Flash: بخش‌هاي بزرگي از رنگ كه دور سنگ را گرفته و با چرخش آن مي‌چرخند.

Broad Flash: بخش‌هاي بزرگي از رنگ كه با چرخش سنگ مشاهده مي‌شوند.

Pinfire يا نقطه دقيق: تكه‌هاي رنگي كوچك و نزديك به هم

شعله يا Flame: نوارهاي قرمز رنگ يا رگه‌هايي كه روي سنگ كشيده مي‌شوند.

وضوح اوپال مي‌تواند از تمام شفاف تا مات متغير باشد.

وضوح اوپال مي‌تواند از تمام شفاف تا مات متغير باشد.

انواع نگين انگشتر اوپال بر اساس وضوح و شفافيت

منظور از وضوح، ميزان شفافيت و عدم وجود اجزا و رگه‌ها است. وضوح يك اوپال مي‌تواند از تمام شفاف تا مات متغير باشد. كارشناسان براي انواع مختلف اوپال، سطوح مختلفي از وضوح را بررسي مي‌كنند. به عنوان مثال، هر چه ميزان وضوح در اوپال كريستال بيشتر باشد، بهتر است؛ در حالي كه در اوپال سياه رنگ زمينه مات ترجيح داده مي‌شود. هر كدام بهترين پس زمينه را براي نمايش بازي رنگ در نوع خود فراهم مي‌كند.


رنگ پس زمينه كدر يا شيري رنگ ارزش اوپال را كاهش داده و باعث مي‌شود كه گوهر جذابيت كمتري داشته باشد. اوپال مانند ساير سنگ‌هاي قيمتي مي‌تواند داراي شكستگي، گودال و ساير لكه‌هاي سطحي باشد كه از ارزش آن مي‌كاهد.


انواع نگين انگشتر اوپال بر حسب نوع ارتباط اوپال با سنگ ميزبان

يك اوپال ممكن است شامل قطعاتي از سنگ ميزبان خود باشد كه ماتريس ناميده مي‌شود. اوپال ماتريس نوعي اوپال بولدر است كه تكه‌هاي اوپال به صورت تصادفي در سنگ ميزبان پراكنده شده است.


اين اوپال ظاهري شبيه به آنچه در آسمان شب مي‌بينيد ايجاد مي‌كند، با اين تفاوت كه ستاره‌ها در آن تكه‌هاي اوپال هستند. ماتريس در يك اوپال صيقل داده شده معمولاً - اما نه هميشه - براي ظاهر و ارزش آن مضر است؛ البته بستگي به نوع اوپال دارد.


اوپال‌هاي ماتريسي در انواع مختلفي از الگوها، اشكال و رنگ‌ها وجود دارند. اوپال‌هاي ماتريسي هميشه با سنگ ميزبان تراش داده مي‌شوند. آن‌ها به گونه‌اي بريده مي‌شوند كه نقوش اوپال در داخل سنگ ديده شود. گاهي اوقات اين الگوها به شكل دايره هستند و هسته اوپال در مركز آن قرار دارد. اين سنگ‌هاي خاص كاملاً منحصر به فرد بوده و مورد توجه كلكسيونرها قرار دارند.


استراليا بيش از 90 درصد از اوپال گرانبهاي جهان را توليد مي‌كند.

استراليا بيش از 90 درصد از اوپال گرانبهاي جهان را توليد مي‌كند.

انواع نگين انگشتر اوپال بر حسب محل استخراج

اوپال‌ها زماني ايجاد مي‌شوند كه آب باران به داخل شكاف سنگ‌هاي مختلف كه رايج‌ترين آن‌ها ماسه سنگ، مارن، بازالت، ليمونيت و ريوليت است، نفوذ كرده و تبخير مي‌شود و در پشت سر خود رسوبات سيليس را بر جاي مي‌گذارد كه باعث به وجود آمدن رنگ‌هاي خيره كننده سنگ مي‌شود.


اوپال در تمام نقاط جهان از جمله مكزيك، ايالات متحده، اتيوپي و اندونزي يافت مي‌شود، اما استراليا بيش از 90 درصد از اوپال گرانبهاي جهان را توليد مي‌كند.


انواع نگين انگشتر اوپال بر حسب منشأ (طبيعي، مصنوعي، بهسازي)

نگين طبيعي انگشتر اوپال به آن‌هايي گفته مي‌شود كه به جز تراش و صيقل به هيچ وجه توسط بشر درمان نشده و مورد بهسازي قرار نگرفته است. اوپال طبيعي معمولاً به صورت روشن، تيره/سياه، بولدر و ماتريس توصيف مي‌شود. اگرچه اوپال بولدر داراي سنگ آهن معمولي است، اما به عنوان يك اوپال طبيعي جامد در نظر گرفته مي‌شود، زيرا سنگ ميزبان آن هم به طور طبيعي تشكيل شده است.


اوپال مصنوعي كه در آزمايشگاه ايجاد شده است، اغلب اوپال‌ آزمايشگاهي ناميده مي‌شود و اگرچه توسط انسان ساخته شده و مصنوعي طبقه‌بندي مي‌شود، اما بسيار متفاوت از انواع رزين خود كه آن‌ها هم توسط انسان ايجاد شده و مصنوعي هستند، در نظر گرفته مي‌شود.


هنوز هم اوپال‌هاي آزمايشگاهي به دليل عدم وجود اجزاء درگير و ماتريس در اطراف آن از اوپال اصلي قابل تشخيص است.

هنوز هم اوپال‌هاي آزمايشگاهي به دليل عدم وجود اجزاء درگير و ماتريس در اطراف آن از اوپال اصلي قابل تشخيص است.

مصنوعي به اين معني است كه سنگ از نظر شيميايي و ساختاري غير قابل تشخيص از سنگ اصلي است و حاوي رزين يا پليمر نيست. بهترين اوپال‌هاي مدرن ساخته شده در آزمايشگاه بسيار شبيه اوپال طبيعي هستند؛ با اين وجود، به دليل عدم وجود اجزا و عدم هيچ گونه ماتريسي در اطراف آن، هنوز هم مي‌توان آن را از اوپال اصلي تشخيص داد.

خواص انگشتر اوپال مردانه و زنانه بسيار فراوان است كه به برخي از آنها اشاره خواهيم كرد. اين سنگ موجب از بين رفتن بي حالي و سستي فرد شده و اثرات مفيد و مثبت آن بر غده تيروئيد اثبات شده است. نوع اپال سفيد باعث تقويت صفت‌هاي مثبت و خوب فرد شده و به اصطلاح چشم فرد را بر افكار دروني و زندگي باز مي‌كند.


از ديگر خواص سنگ اوپال ميتوان گفت اين گوهر انرژي كليه چاكراها را متعادل نموده و جريان خون و قلب را تقويت مي‌كند. همچنين براي افزايش ميزان گلبول‌هاي قرمز خون بسيار مفيد بوده و بر اختلالات هورموني تأثير بسياري مي‌گذارد. اين سنگ موجب تقويت انرژي‌هاي دروني شخص شده و در هضم غذا و تقويت دستگاه گوارش فرد نقشي كمك كننده ايفا مي‌كند.


كلام آخر و نتيجه گيري

انگشتر مردانه و زنانه اوپال اصل جزو انگشترهاي گران قيمت و لوكس محسوب ميشود. چنانچه دنبال انگشترهايي با قيمت مناسب تر هستيد ميتوانيد به ساير مدل هاي انگشتر مردانه و زنانه موجود در فروشگاه سيلور110 سر بزنيد.براي خريد نقره از سيلور 110 اينجا را كليك كنيد.


برچسب: نقره، خريد نقره، سيلور110، خريد انگشتر اوپال،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۲:۱۶ توسط:ali sedax موضوع: نظرات (0)

شناخت سريع و جامع ماساژور ها در 5 دقيقه!

 

ماساژور

ماساژور داراي انواع مختلفي  براي خريد از جمله ماساژور بدن،ماساژور سر،گردن و كمر،ماساژور پا و صندلي ماساژ و... مي باشد،بهترين برند ها با قيمت ارزان و مناسب براي خريد ماساژور مورد نياز شما در توان نو موجود است.اين دستگاه نمونه‌اي برتر از دستگاه‌هاي الكترونيكي است. اين دستگاه براي از بين بردن خستگي و ايجاد نشاط در افراد طراحي‌شده است. استفاده از دستگاه ماساژ برقي به طور قابل‌توجهي هزينه‌هاي رفتن به سالن‌هاي ماساژ را كاهش مي‌دهد. همچنين با استفاده از چنين دستگاه‌هايي در زمان نيز صرفه‌جويي مي‌شود.دستگاه ماساژ داراي انواع متفاوتي است. اين امر سبب مي‌شود تا قيمت‌هاي متفاوتي نيز براي آن در نظر گرفته شود. با تهيه اين دستگاه، هر زمان كه بخواهيد مي‌توانيد از مزاياي ماساژ بهره‌مند شويد.براي آشنايي بيشتر با نحوه كار انواع دستگاه‌هاي ماساژ مطالبي را در اين خصوص جمع‌آوري كرده‌ايم. از اين طريق مي‌توانيد ماساژور مورد نظر خود را به راحتي خريداري كنيد.

 

 

اگر از يك تمرين ورزشي سنگين و يا بعد از يك روز كاري سخت به خانه برگرديد، در چنين زماني چيزي كه مي‌تواند براي ايجاد آرامش و رفع خستگي و بدست آوردن انرژي از دست رفته دلچسب باشد چيزي جز يك ماساژ خوب نيست .مزاياي مختلف ماساژ و دستگاه هاي ماساژور براي اكثر مردم ثابت شده است. به همين علت خريد ماساژور به ميزان قابل توجهي در حال افزايش است. از ماساژورهاي برقي مي توان در منزل و محل كار استفاده كرد. دستگاههاي ماساژور در مدل ها و كاربردهاي مختلفي در فروشگاه ماساژور طبينوكالا موجود مي باشند. كه شما مي توانيد آنها را به صورت اينترنتي و آنلاين با قيمت بسيار مناسب و ارزان همراه با گارانتي معتبر و خدمات پس از فروش خريداري كنيد.

 


انواع دستگاه‌هاي ماساژور

دستگاه‌هاي ماساژ براساس نياز كاربر طراحي‌هاي متفاوتي دارند. برخي عضلات گردن، كمر، پا را تقويت مي كنند، و به طور كلي هر كدام براي از بين استرس و كاهش دردهاي عضلاني و جسماني و تقويت بافت هاي عمقي استفاده مي شوند. در ادامه به انواع   دستگاه هاي ماساژور مي پردازيم، ويژگي‌هاي هر كدام را مطالعه كنيد و براساس نيازتان بهترين گزينه را انتخاب كنيد. اما به طور كلي بيشتر دستگاه‌هاي با كيفيت ماساژور براي انواع دردها كاربرد دارند.

 

 

 

تفنگ‌هاي ماساژ كوبه‌اي

اين نوع دستگاه‌ها عملكرد فوق العاده‌اي براي تسكين درد دارند. در نتيجه به عنوان بهترين مدل ماساژورها شناخته مي‌شوند زيرا به سرعت دردهاي مزمن را درمان مي‌كنند. ماساژورهاي تفنگي كارايي شبيه به تفنگ دارند و به راحتي مي توانند به نقطه مورد نظر از بدن شليك كنند. نوع شارژ آن‌ها با باتري است. اين ماساژورها تنظيمات متعددي دارند و از اين طريق مي‌توانيد شدت ماساژ را تنظيم كنيد. افرادي كه دوست دارند يك ماساژ عميق را تجربه كنند، ماساژ تفنگ را به شما پيشنهاد مي‌‌دهم.

 

بالشت‌هاي ماساژ

اگر گردن درد مزمن داريد، حتما از بالشت‌هاي ماساژ استفاده كنيد. آن‌ها به صورت يو شكل طراحي شده اند و  بسيار سبك و قابل حمل هستند. در نقاط درد مي چرخند و درد را بهبود مي بخشند. برخي از انواع بالشت‌هاي ماساژ براي شانه نيز كاربرد دارند. اين بالشت‌ها براي بهبود وضعيت كمر وگردن ساخته شده اند و به اين صورت از كشيدگي و يا كشش عضلات جلوگيري مي‌كنند. برخي از انواع بالشت‌هاي ماساژ عملكرد حرفه اي دارند و در چندين جهت مي چرخند و براي درمان دردهاي كمر، شكم، گردن و پا نيز مي توانيد از آن استفاده كنيد.

 

 

 ماساژور دلفين لرزشي حركتي با گارانتي و خدمات پس از فروش

صندلي ماساژور

صندلي ماساژور بهترين گزينه براي از بين بردن دردهاي عضلاني است. و جزو گران‌ترين دستگاه‌هاي ماساژور به شمار مي رود. به راحتي مي‌توانيد براساس نقاط درد، سرعت و قدرت دستگاه را تنظيم كنيد. صندلي‌هاي ماساژور طراحي ارگونوميكي دارند و زماني كه روي آن دراز مي كشيد، احساس راحتي و آرامش را تجربه مي كنيد. صندلي ماساژور چه فايده‌هاي ديگري  براي بدن دارد؟ اين دستگاه استرس را كم مي كند و به افزايش انعطاف پذيري جسمي، سيستم داخل كمر و پا كمك مي كند. افرادي كه دوست دارند لاغر شوند، از صندلي هاي ماساژور استفاده كنند، زيرا متابوليسم بدن را تسريع كرده و جريان گردش خون را بهبود مي‌دهد، اين فرآيند تاثير مثبتي بر خلق و خو دارد و مي توانيد به راحتي بخوابيد. صندلي ماساژور داراي چندين روش ماساژ است و ۶ مورد از آن‌ها به صورت پيش فرض تنظيم شده است.

 

ماساژور صورت

ماساژ صورت تاثير زيادي بر جوانسازي و شادابي پوست صورت دارد. افرادي كه پوست چربي دارند و زياد جوش مي زنند، مي توانند با ماساژ صورت از شر جوش‌ها خلاص شوند. زيرا به بهبود جريان خون كمك مي كند در نتيجه پوست كلاژن جديد مي سازد و آكنه‌ها را از صورت حذف مي‌كند. از طرف ديگر ماساژ صورت، عضلات صورت را شل و آرام كرده و استرس را دور مي كند. ويژگي جالب توجه ديگر ماساژور صورت اين است كه اسكار و جاي زخم را به راحتي بهبود مي‌دهد.

 

ماساژور سر

ماساژور سر قابليت‌هاي متعددي دارد. به كاهش سردردهاي معمولي و ميگرني كمك مي كند. افرادي كه استرس زيادي دارند، با ماساژور سر، احساس آرامش بيشتري را تجربه مي‌كنند. از مزيت‌هاي ديگر ماساژور سر بهبود وضعيت جريان خون در سرو گردن است كه منجر به تقويت رشد مو مي شود. همچنين دستگاه‌هاي ماساژور براي درمان بي‌خوابي نيز مفيد هستند. اگر سردردهاي ميگرني مدام سراغ شما مي آيد، حتما يك ماساژور سر خريداري كنيد تا در مواقع ضروري از آن استفاده كنيد.

 

ماساژور پا

ماساژور پا نيز جزو دستگاه‌هاي محبوب به شمار مي رود. زيرا ماهيچه ها را تحريك مي كند و جريان گردش خون را بهبود مي بخشد. اين فرآيند درد و تنش را كاهش مي دهد و باعث ترشح دوپامين در بدن مي شود در نتيجه احساس آرامش وصف نشدني را تجربه مي‌كنيد. اگر احساس افسردگي و كسالت داريد، ماساژ پا بر روي نقاط حساس پا مي تواند با افسردگي مبارزه كند. همچنين از ماساژور براي بهبود تاول، ميخچه و بيماران ديابتي استفاده مي شود. بهترين زمان براي ماساژ پا قبل از خواب است زيرا خواب راحتي را تجربه خواهيد كرد.

 

ماساژور Tens

اين دستگاه‌هاي ماساژور، مستقيم بر روي سيستم عصبي شما تاثير مي‌گذارند. به اين صورت بر روي بخش آسيب ديده لرزش‌هاي مداوم ايجاد مي كنند تا درد آرام شود. روش Tens عملكرد موثري بر سيستم عصبي دارد اما اگر جريان برق شديد باشد يا الكترودها در نقاط اشتباهي قرار گيرند ممكن است باعث سوختگي يا تحريك پوست شود.

 

نتيجه گيري

در اين مقاله از طبينوكالا معيارهاي ضروري براي خريد دستگاه‌هاي ماساژور را اشاره كرديم و با انواع آن‌ها  آشنا شديد. و با دانستن اين نكته كه هر كدام از دستگاه‌ها براي اهداف خاصي طراحي شده اند، مي توانيد انتخاب كنيد. به طور كلي عواملي مانند سن، جنسيت و وضعيت جسماني در انتخاب يك دستگاه ماساژور مناسب نقش تعيين كننده‌اي دارند. در نتيجه افرادي كه داراي دردهاي جسماني مزمني هستند به يك دستگاه ماساژور با سطح بالاتري نياز دارند.

 

سوالات متداول

 

ماساژور سر چه فايده اي دارد؟ دستگاه ماساژو سر يك روش درماني براي سردردهاي ميگرني و تقويت ريشه مواست

 

آيا صندلي ماساژو لاغر مي‌كند؟ بله سيستم گرمايشي داخل صندلي ماساژور، چربي‌ها را ذوب مي كند.

 

ماساژورها با باتري كار مي كنند؟ ماساژورها به دو طريق باتري و برقي شارژ مي شوند

منبع:https://tebinokala.com/


برچسب: طبينوكالا، خريد تجهيزات پزشكي، خريد ماساژور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۲:۰۲ توسط:ali sedax موضوع: نظرات (0)